Tegenwoordig wordt het steeds belangrijker om als bedrijf zijnde online gevonden te kunnen worden. Want wanneer jij niet vindbaar bent, weten de mensen wellicht niet eens dat je bestaat. Maar, hoe lukt het dan om online zichtbaar te worden? Hieronder geven wij jou een aantal tips.

1. Laat een website bouwen

Een website laten maken is de eerste stap van dit proces. En dat moet natuurlijk een website zijn die professioneel oogt en past bij jouw bedrijf. Ook moet een website snel en veilig zijn. Vooral een trage website is een boosdoener: wanneer een website langer dan drie seconden laadt, haken veel bezoekers al af. Bovendien is het op jouw website belangrijk dat je je focust op de doelgroep. Je wil immers dat je de doelgroep aanspreekt, waarbij zij blijven hangen op jouw website. Wellicht wel met gevolg tot actie of een aankoop.

2. Weet wie de doelgroep is en waar deze zich bevindt

Maar voordat je jouw website vult met content die interessant is voor jouw doelgroep, moet je natuurlijk wel weten wie jouw doelgroep is. Waar bevindt zich de doelgroep en wat zoeken zij op jouw website? En misschien bevindt jouw doelgroep zich naast het internet ook wel op socialmediakanalen, zoals Instagram of LinkedIn. Bovendien werkt het ook goed voor jouw online zichtbaarheid om op meerdere kanalen actief te zijn. Ook wil de doelgroep vaak weten wie jij als bedrijf bent. Geef daarom eens regelmatig wat leuke feitjes over jouw bedrijf, of een kijkje in de keuken. Over het algemeen vinden mensen dit leuk én voelen ze zich verbonden met jouw bedrijf.

3. Verschillende contentvormen

Ellenlange teksten werken niet om tussen al die bedrijven eruit te springen. Het is namelijk belangrijk om verschillende contentvormen te gebruiken. Met name video werkt goed: mensen vinden het leuker om naar beeld te kijken dan een lap tekst te lezen. Ook infographics en afbeeldingen werken goed en kunnen goed gecombineerd worden met tekst. Naast dat mensen dit beter onthouden, val je ook op.

4. Zoekmachineoptimalisatie

Om hoger in de zoekresultaten te komen, loont het om bezig te gaan met zoekmachineoptimalisatie. Wil je bijvoorbeeld een webshop laten maken? Dan is het belangrijk om je alvast te verdiepen in zoekmachineoptimalisatie. Hanteer een strategie en voer dit door in jouw webshop. Zo moet jouw webshop technisch in orde zijn zodat er geen foutmeldingen ontstaan. Ook moet je content op jouw webshop plaatsen en op welke zoekwoorden jij precies gevonden wil worden. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek weet jij op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. Vervolgens kun je gaan beginnen met linkbuilden. 

About Author

Onlino